Käyttö- ja asennusohjeet

Tuki & ohjeet käyttö- ja asennusohjeet

Laitteet toimitetaan käyttökohteeseen esivalmisteltuna ja kytkettynä halutun sovellustoimittajan sovellukseen. Laitteissa voi olla GSM-2G simmi paikoillaan tai käyttäjä joutuu sen itse hankkimaan ja asentamaan.

  • Käyttöönotto

    Ennen tehonsyötön kytkemistä laitteeseen asennetaan simmi, josta pin-koodin kysely on poistettu.

    Laite kiinnitetään seinälle neljällä ruuvilla, mielellään sisätiloihin ja teholähde kytketään sisällä olevaan verkkopistorasiaan. Laite alustaa itsensä muutamassa minuutissa ja on valmis käyttöön.

    Laiteen IMEI-numero kirjataan sovelluksessa haluttuun työkohteeseen ja tarvittaessa sinne kirjataan myös käytettävät tunnisteet, IMEI-numero löytyy laitteen vasemman puoleisen kiinnityslipareen alta sekä lähetyslistasta.

  • Laitteen huolto

    Mikäli laite ei toimi kunnolla niin tarkista seuraavat asiat ennen kuin otat yhteyttä sovellustoimittajaan:

    – saako laite sähköä ja palavatko laitteen merkkivalot ja lukeeko laite tunnisteita
    – onko vika pelkästään siinä etteivät leimat näy sovelluksessa, jolloin vika on todennäköisimmin simmissä tai internet-yhteydessä (tällöin tarkista onko simmi aktivoitu ja onhan pin-koodin kysely poistettu)

    Ilmoita huoltopyynnössäsi mikä on laitteen sarjanumero (HW-numero ja IMEI-koodi) ja miten vika ilmenee ja milloin se on alkanut.

    Huoltotilanteissa laite yleensä vaihdetaan, jolloin sovellustoimittaja tai laitevalmistaja lähettää vaihtolaitteen, johon asennetaan entinen simmi ja huoltoa tarvitseva laite palautetaan vaihtolaitteen kuljetuspakkauksessa. Tällöin vaihtolaite on kirjattava kuten uusi laite sovellukseen.

    Mikäli pelkästään laitteen teholähde on rikki, voidaan vaihtaa laitteen alapohja, tällöin laitetta ei tarvitse erikseen koirjata sovellukseen.

  • Liikuteltavuus

    Laite voidaan siirtää työmaalta toiselle, tällöin sovelluksessa laitteen IMEI-koodi on kirjattava uuteen työkohteeseen.